Stichting Hart voor de Zorg Walcheren geholpen met bijdrage Stichting van de Sande

Onze stichting wil ouderen die gebruik maken van thuiszorg en niet voldoende financiële middelen en/of netwerk hebben, de gelegenheid bieden zo lang als mogelijk met plezier zelfstandig te blijven wonen, hun eigen regie te behouden. Zo hopen we eenzaamheid te bestrijden. De kernactiviteiten van Stichting Hart voor de Zorg zijn het organiseren van activiteiten voor de doelgroep, de klussenservice en het noodfonds. We hebben we al heel veel ervaring en kennis m.b.t. de doelgroep. Zo signaleren we heel duidelijk de behoefte aan onderlinge ontmoeting n.a.v. toenemende eenzaamheid.

Ook is onze aanpak uniek doordat er samengewerkt wordt met diverse zorgorganisaties en plaatselijke ondernemers. Hierdoor ontstaan er meer mogelijkheden en kortere lijnen. Ons doel is om op 26 januari 2020 een groots nieuwjaarsconcert te organiseren, dit doen wij inmiddels voor de 5e keer om de 2 jaar, eerder jaren waren 2011, 2013, 2016, 2018. Wij willen cliënten die eenzaam zijn, afhankelijk van (thuis)zorg en financieel beperkt een geweldige muzikale middag bezorgen door het organiseren van nieuwjaarsconcert in de concert en gehoorzaal in Middelburg. Hiervoor hebben wij contact met zoveel mogelijk zorgorganisaties op Walcheren. Het concert is ook toegankelijk voor minder mobiele mensen met een rollator of rolstoel. Wij streven naar ongeveer 300 gasten ( waarvan 1/3 deel uit Vlissingen)ondersteund door ongeveer 150 vrijwilligers.