Vereniging tot instandhouding van het Zeeuws erfgoed, genaamd Ons Boeregoed

Ons Boeregoed is een vereniging tot instandhouding van het Zeeuws cultureel erfgoed. De vereniging is op 8 maart 1990 opgericht te Kruiningen en heeft als hoofddoel om de unieke klederdrachten van Zeeland voor het nageslacht te bewaren. Daarnaast probeert de vereniging oude Zeeuwse gebruiken in ere te houden of waar mogelijk in ere te herstellen. Ook tracht ze de Zeeuwse dialecten te bewaren. Daarom wordt er op alle bijeenkomsten Zeeuws dialect gesproken.