Bijdrage Stichting van de Sande aan dorpshuis ‘Ons Dorpsleven’

Stichting Ons Dorpsleven Ritthem is verantwoordelijk voor behoud en stimuleren van de sociale cohesie in het dorp. Daartoe organiseert de stichting jaarlijks een aantal sociaal-maatschappelijke en culturele activiteiten.

Begin 2016 is dorpshuis ‘Ons Dorpsleven’ in particuliere handen gekomen. Peter & Esther de Neef kochten het pand van de Gemeente Vlissingen en werden de eigenaars van het pand. Omdat het dorpshuis in het dorp Ritthem een maatschappelijke functie heeft, heeft de verkopende partij bedongen dat deze functie behouden blijft voor het dorp.

Stichting van de Sande heeft bijgedragen aan de aanschaf van nieuwe stoeltjes voor het dorpshuis ‘Ons Dorpsleven’ in Ritthem. Op de foto de bestuursleden François Hulsbergen en Hugo Schorer met een van de nieuwe stoeltjes.